In Nur Muhammad biya'tal sin manga Ulama' Sufi's
Assalamu Ala manittabaal Huda
Hi Shiekh Al-Allamah Abu Abdur Rahman Abdullah ibn Muhammad ibn Yusof ibn Abdullah ibn Jami' al-Harari hambuuk Shiekh dakulah sin ilmu' Tasawwuf.
Nakapag guru siya Tarika An-Naqshabandiyya kan Shiekh Abdul Gafour Al-Afghani.
Nakapag guru siya Tarika Ar-Rifaa'iyyah kan Shiekh Abdur Rahman Al-Hamwi iban kan Shiekh Tahir Al-Kiyaali Al-Homsi.
Nakapag guru siya Tarika Al-Qadiriyyah kan Shiekh Ahmad Al-'Irbiyni.
Nakapag guru siya Tarika Ash-Shadhiliyyah kan Shiekh Ahmad Al-Baseer.
Dugaing pa daing ha ilmu' nasabbut yan nakapag guru da isab siya usulul fiqh, fiqh ha Madzhab hi Imam Shafi'iy, iban nakapag guru siya ilmu' Hadith amuna in kadanglay kaniya Al-Muhaddith, damikkiyan nakapag guru siya Qira'a Al-'Ashara..
In Shiekh ini hambuuk daing ha manga nama'tal sin NUR MUHAMMAD amuin siyabbut niya ha kitab niya :
رسالة في بطلان دعوى أولية النور المحمدي
Yari in kabtangan niya:
من المفاسد التي انتشرت بين بعض العوام ما درج عليه بعض قُرَّاء المولد النبوي الشريف وبعض المؤذنين وغيرهم من قولهم: "إن محمدًا أوّل المخلوقات"، وما ذاك إلا لانتشار حديث جابر الموضوع بينهم وهو: "أوَّل ما خلق الله نور نبيك يا جابر"
Dayng ha manga mafaasid "Aqeedah larak, makapiligru" amuin simaplag ha antara' sin mahadjana' amuna in magkabangkil atawa pagsabbutun sin manga magbabassa Mawlud iban sin magbabang "Adhan" ibanna sin kaibanan nila ha kabtangan nila " SABUNNAL TUUD HI MUHAMMAD PANAGNAAN PIYAPANJARI" nah in manga yadtu sabab sin simaplag ha antara' nila in Hadith mawdhu' (puting, hinang-hinang) amuin bayta' dayng kan Jabir : " IN PANAGNAAN PIYAPANJARI SIN ALLAHU TA'ALA NUR (SAHAYA) SIN NABI MU O JABIR).
Hiyukum sin Shiekh ini in Hadith bayta' dayng kan Jabir hadith mawdhu' (puting, hinang-hinang) laung niya:
نقول: هذا الحديث موضوع لا أصل له وهو مخالف للقرءان الكريم، وللحديث الصحيح الثابت.
Mamung kami: in hadith yan mawdhu' (hadith puting, hinang-hinang) way puunan niya dayng ha Rasul (saw) in yan sulang siya ha bayta' sin Qur'an Mulliya iban Hadith Sahi.
Ampa siyabbut sin Shiekh ini in dalil niya dayng ha qur'an amuin nama'tali ha hadith mawdhu' (puting, hinang-hinang), laung niya:
أما مخالفته للقرءان قال الله تعالى: {وجعلنا منَ الماءِ كلَّ شيءٍ حيٍّ} [سورة الأنبياء].
Adapun in dalil dayng ha qur'an amuin siyulang sin Hadith hi Jabir, palman sin Allahu Ta'ala: " IBAN PIYAPANJARI NAMU' DAYNG HA TUBIG IN SABARANG UNU-UNU BUHI' "
In ini hambuuk na tuud biyayta' sin Allahu Ta'ala in katan unu-unu buhi' tantu piyapanjari niya dayng ha Tubig, Alhasil, bukun bunnal in daawa sin magdadaawa Nur Muhammad in panagnaan sin katan…
Ubus ampa siyugpatan sin Allahu Ta'ala in palman niya sin:
أَفَلَا يُؤْمِنُونَ
"UNU DI' KA SILA MAGPARATSAYA??"
وأما مخالفته للحديث فقد روى البخاري [15] والبيهقي [16] من حديث عمران بن حصين أن أناسًا من أهل اليمن أتوا إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم فقالوا: جئناك يا رسول الله لنتفقه في الدين فأنبئنا عن أول هذا الأمر ما كان؟ قال: "كان الله ولم يكن شيء غيره، وكان عرشه على الماء، وكتب في الذكر كل شيء ثم خلق السموات والأرض"، فهذا نص صريح في أنّ أول خلق الله الماء والعرش لأن أهل اليمن سألوه عن بدء العالم.
Iban in dalil dayng ha hadith sahi amuin siyulang sin hadith bayta' hi Jabir (hadith puting, hinang-hinang) amuna in bayta' dayng kan Imam Bukhari iban hi Bayhaqi dayng ha hadith hi Umran ibn Husain (r.a.) sabunnal tuud in manga tau dayng ha Yemen dimatung pa Rasul (saw) nangaru kaniya laung nila:
"Miyari kami kaymu ya Rasulullah karna' humati, umingat sin pag-agama, nah baytai kami bang unu in panagnaan sin parakala' pagpapanjari sin Allahu Ta'ala sin a-lam ini? Nagsabda in Rasul (saw): "In kaawnan sin Allahu Ta'ala ha azal wayruun hangsulag unu dugaing dayng kaniya, iban in Arash niya mahabassar ha taas (babaw) sin tubig, iban ampa niya siyulat in ha lawhil mahfudhz in katan ukulan (gantaan) sin katan unu-unu, ubus ampa niya piyapanjari in langit iban lupa'. Nah in ini dalil matampal iban masawa sin in panagnaan piyapanjari amuna in tubig iban arash sabab in manga tau dayng ha Yemen iyasubu nila in Rasul (saw) bang unu in panagnaan pagpapanjari ha a-lam.
وروى السُّدي في تفسيره بأسانيد متعددة عن جماعة من أبناء الصحابة: "إنّ الله لم يخلق شيئًا مما خلق قبل الماء". فتح الباري [6/289]
Bayta' dayng kan Sudi ha tafsir niya ha sanad (chain) mataud dayng ha kamatauran kaanakan sin Sahabat "SABUNNAL TUUD IN ALLAHU TA'ALA WAY SIYA NAGPAPANJARI UNU-UNU DAYNG HA MANGA PIYAPANJARI NAKAUNA DAYNG HA TUBIG" (Fathul Bari 6/289)
Siyabbut hi Ibn Hajar ha Fathul Bari in kabtangan hi Tiybi (Rahimahullah) ha tungud sin panagnaan pagpapanjari ha katan a-lam wayna nakauna dayng ha tubig iban Arash. (Fathul Bari 6/289).
وأخرج ابن جرير عن مجاهد رضي الله عنه في قوله: {وكانَ عرشُهُ على الماء} [سورة هود] قال: "قبل أن يخلق شيئًا". [تفسير الطبري [12/4]، والدر المنثور [4/4].
Bayta' hi Ibn Jarir at-Tabari dayng kan Mujahid (r.a.) ha palman sin Allahu Ta'ala " IN KAAWNAN SIN ARASH HA TAAS TUBIG" (Surah Hud) laung niya: "Ha waypa piyapanjari in katan unu-unu". (Tafsir at-Tabari 12/4, Dur al-Manthur 4/4).
Matampal ha manga dalil ini sin way kasabunnalan sin Nur Muhammad amuin pagdaawahun atawa piyaparatsaya sin manga Sufi iban manga Shi'ah sabab in manga dalil nila sulang ha hadith sahi iban Qur'an mulliya sarta' biyatal sin manga ulama' in pamaratsaya ini.
Siyabbut sin Shiekh ini in Hadith piyagdalil sin manga Sufi amuin nisbat nila kan Bayhaqi laung niya: in yan bukun bunnal sagawa' in kamattanan niya nisbat kan Abdurajak As-San'ani ha kitab niya Musannaf.
Hi Imam Al-Hafidh As-Suyuti biyayta' niya in Hadith hi Jabir wayruun sanad kapangamdusan kaniya. (Al-Hawi lil fatawa 1/325)
Hi Shiekh Abdullah Al-Gummari hambuuk Muhaddith sin Maghrib (Morocco) hiyukum niya hadith Mawdhu' in Hadith hi Jabir. Iban kalaungan dakula' ha pagnisbat kaniya pa Musannaf hi Imam Abdurajak As-San'ani. Sabab dih mu kabakan ha Muasannaf niya iban ha tafsir niya iban ha Jami' niya. (Murshidul Hair li bayan wadh-I hadith jabir pp 43)
Hi Shiekh Ahmad ibn Siddiq Al-Gummari hiyukum niyara isab hadith Mawdhu' in hadith hi Jabir (r.a.). (Al-Mugeer 'alal ahadeeth al mawdhu'a fi al-Jami' as-Sageer lil-Manawi pp.4)
Siyambag sin Shiekh ini in kabtangan hi Ibn Hajar Al-Haythami ha Sharh Al-Arba'eena An-Nawawiyyah ha kabtanagan hi Ibn Hajar: "Adapun in kauna sin Qalam ha pagpapanjari in yan nisbiyyah sadja adapun in kauna sin Nur Muhammad in yan Itlaq.
Laung sin Shiekh ini sambag niya ha kaul hi ibn Hajar: " In Pagta'wil yan (hatiniya pagta'wil hi Ibn Hajar) sulang ha Hadith Sahi iban sulang siya ha Qaedah sin usoolul hadith ha sabunnal tuud in hadith da'if apabila siya magsulang iban hadith sahi tantu di' na magkagunahan ta'wilan. Sagawa' hinangun na baugbugan in hadith sahi ubus hibugit in hadith da'if, amuyan in nasabbut ha kakitaban Mustalahul hadith.
In kabtangan sin Shiekh ini landu' in tampal niya iban sawa, biya' diin na baha' bang hadith mawdhu' (puting, hinang-hinang) in maguslang iban hadith Sahi..??
Ha bayta' sin jumhur ulama' sarta' amuna in matampal hakamatauran ha tungud sin Aqeedah tantu di' nila taymaun hipagdalil bang in Hadith yan hadith Aahad misan pa siya Sahi.
Hambuuk makainu-inu hakaguruhan nakapangadji' ha guwa' hula' in sulangun nila in qawaeed ini amuin putun nila in hadith hiyukum mawdhu' sin manga ulama' gaggil ha ilmu' hadith.
Adakala' magkabtangan sila sin bihaini:" In parakala' yan giyatusan tahunna piyaghilapan sin manga ulama' dakula'".
In sambag kanila:" In timindug namaugbug ha mas-ala yan amuna hi Ibn Hajar Al-Haythami iban hi An-Nabhani iban sin kaibanan Sufi biya' kanda Ibn Arabi iban hi Abdulkareem Aljiyli, nah hi Ibn hajar hambuuk siya timundan ha papanaw hi Imam Shafii ha ilmu' fiqh, nah subay taniyu tumtumun in kabtangan hi Imam Shafii laung niya: Apabila magsulang in papapanw ku iban hadith Sahi kawaa niyu in Hadith Sahi amuna yan in Madzhab papanaw ku atawa kaput ku… ha hambuuk bayta' laung niya: daplakan niyu pa dingding in kaul ku kawaa niyu in hadith sin Rasul (saw).
In ini ha mas-ala fiqh… biyah diin na bang mas-ala aqeedah..? hisiyu bahah kitaniyu labi in ingat dayng kan Imam Shafii…??
Yari isab in manga Ulama’ sin sufi’s amuin namaytah sin bukun bunnal in Nur Muhammad atawa hakikat Muhammadiyyah.
(1)-Naasubu hi Dr. Muhammad Sa’ed Ramadan Al-Bouti:
ذكر لنا إمام المسجد أن الله قد خلق النبي صلي الله عليه وسلم من نوره، وليس من الطين كسائر البشر، فهل هذا قول صحيح؟.
Siyabbut kamu sin hambuuk Imam ha Masjid ha sabunnal tuud in Allahu Ta’ala piyapanjari niya hi Muhammad (saw) dain ha Nur (sahaya) niya, bukun siya piyapanjari dain ha lupah biyah sin katan manusiyah, unu ini bunnal?
فأجاب : بل هو كسائر البشر خلق مما خلق منه أبونا آدم. ولكن هذا لا يعني أنه في مستوى سائر البشر بل نقول عنه: محمد بشر وليس كالبشر بل هو ياقوتة والناس كالحجر.
In Jawab niya: Nah in siya (Muhammad (saw) piyapanjari siya sin Allahu Ta’ala dain ha lupah biyah sin pagpapanjari kan Apuh natuh Adam, sagawah bukun in Hatiniya in siya (Muhammad (saw) sumibuh ha darajat (martabbat) sin katan manusiyah, sah mamung kitaniyu ha tungud kaniya: hi Muhammad hambuuk manusiyah sah biddah dain ha manga manusiyah, in Nabi Muhammad (saw) in siya hambuuk palmata ampa in manusiyah batu pasil-pasil.
(2)- Shiekh Abdullah Al-gummariy ha Risalah niya [Murshidul Haair libayani hadithi Jabir]; Tiyantu sin Shiekh ini in magparatsaya ha Nur Muhammad amuin biyah sin pamaratsaya sin kaibanan Sufiyyah hambuuk dusa salagguh-lagguh iban hambuuk panghimuting pa Rasul (saw), iban biyaytah niya in hadith amuin piyagdalil sin manga sufi’s hadith Mawdhu’ (hinang-hinang).
(3)- Shiekh Abdullah ibn Ahmad Basudan (hambuuk Shiekh sin Sufi ha Hadramaut Yemen) ha Kitab niya [Hadaikul Arwah Vol. 1 page 323], Ubus niya mayan siyabbut in hadith riwayat dain kan Jabir amuin piyagdalil sin kaibanan Sufi’s in Nur Muhammad amuna in puunan sin kanyawa-nyawahan iban sin katan manusiyah, laung niya: “In ini hambuuk puunan (sin aqeedah) larak, makainu-inu ha tau taga akkal in hikapamung niya in bihaini, bang upama bunnal in kabtangan yan nah in Yahudi (Jews) iban nasara (Christian) iban sin katan Agama kupur in sila katan dain ha puunan sin Rasul (saw).